• 1-800-123-789
  • info@webriti.com

Copilul talentat în școala din România: sunt prea prost să mai învăț

Copilul talentat în școala din România: sunt prea prost să mai învăț

Copiii înzestrați din școli găsesc ostilitate, respingere și ignoranță din partea profesorilor. Și ajungem la întrebarea dacă  toți copiii inteligenți sunt o problemă a sistemului. Găselnița: trebuie lucrat diferențiat cu ei, iar dascălul nu își permite acest lucru! O școală specializată te rupe la buzunare, iar dacă vrei să-ți târăști copilul într-un sistem tradițional, trebuie să reziști. Să ai coate lungi, puternice cât copitele unui cal, apoi, să galopezi într-un sistem care te distruge. Iar în toată lupta asta, copilul devine un învins al sistemului. Pe măsură ce copilul se simte abandonat în școală, își pierde emoționalitatea, iar treptat, se distruge motivația personală de mai descoperi.

 

Dacă ai vreun copil care spune că e prea prost să mai învețe, izbucnește în lacrimi și izbește mai toate ușile casei, urlând în lacrimi că nu mai vrea la școală. “Sunt prea prost să mai învăț, profesorul meu de matematică mă urăște!“

 

Un puști de vreo 12 ani, înconjurat de pisici, parcă le vorbește, stăm la o discuție deschisă despre școală. Despre profesori, despre pasiuni. Părinții, de față cu noi, ne spune că e un copil gânditor. Un copil înzestrat, care, până în clasele primare avea rezultate deosebite nu doar la învățătură. Era primul în clasă cu inițiative.

Copilul a fost descris de către profesori din anii anteriori ca fiind „un gânditor extrem”, „cel mai inteligent copil care l-ar fi învățat vreodată” și „atât de capabil.” Îi plăcea să învețe.

Și, până în acest an, el ar iubit întotdeauna ideea de a merge la școală.

Deci, de ce l-a făcut atât de mult să  urască atât de mult școala?

Ceea ce s- au schimbat atât de drastic în foarte puțini ani că el ar fi petrecut zilele lui într- o sală de clasă?

De ce a fost capabil să demonstreze scânteia care a fost mereu acolo, astfel încât dragostea lui de învățare a fost mai presus decât dragostea pentru părinți?

Problema cu școlile de azi

Sincer, este pentru că școlile au găsit tot felul de motive să spună că  nu mai există copii inteligenți. Având în vedere nevoile lor educaționale, copiii inteligenți sunt dați la o parte, doar ca să le fie bine, iar în cea mai mare parte, profesorii își utilizează instrumentele acolo unde există eforturi minime pentru a îndeplini cerințele minime.

Și , în cele mai rele cazuri?

În cele mai grele situații, copiii noștri găsesc din partea profesorilor ostilitate.  Cadrele didactice – nu toate dintre ele, dar multe, multe dintre ele – nu vor să audă de copii înzestrați  și refuză să-i aibă la  clasele lor. A devenit un stereotip de care se feresc pentru că e greu să le predai. Pur și simplu e greu să predai unui copil înzestrat!  Fiindcă e  în cea mai mare parte a lui un  copil care dorește să fie provocat. Iar la rândul lor sunt o provocare – ei vor să știe de ce, nu doar ce.

Copiii înzestrați, poate ai mei, al tău,  – sunt făcuți să se simtă ca aceștia sunt un deranj. La fel ca nevoile lor academice nu contează. Copiii noștri sunt dotați, pentru majoritatea zilelor lor de școală, stând acolo într – o sală de clasă pentru  a asculta lucruri pe care le-u învățat deja.

Și îi transformă în copii plictisiți.

În copii obosiți.

Ca pe urmă, copiii înzestrați să fie respinși, catalogați cu probleme de comportment, câștigând reputația de “acel copil” sau “acel părinte“

 

Iar copilul tău nu detesta învățătura, nici școala. Dar profesorul a transformat toată pasiunea într-un război cu sinele, când micuțul parcurge un traseu al cunoașterii și descoperirii a propriei personalități. Dar în același timp, copilul descoperă o fațadă hâdă a societății educaționale, în care descoperă acel profesor “genial“, nepregătit să-l învețe. E un prejudiciu al lipsei educației pentru ceea ce urăște copilul, pur și simplu tot:

Școala, învățarea, profesorii, cărțile … totul.

Ce vină are copilul în toată problema asta?

 

Copiii care sunt forțați să stea și să reînvețe lucruri pe care le-au  stăpânit mult timp tind să reacționeze …

Ei decid că școala este o pierdere de timp lor, și nu miam merită nicio șansă.  Pe măsură ce îmbătrânesc, ei abandonează sau  renunță. În cazul în care nu abandonează punct de vedere fizic, ei abandonează emoțional.

admin

Lasă un mesaj